به گزارش قدس آنلاین، رسول زرگر پور در شورای عالی برند استان اصفهان اظهار داشت: برند یک شهر در بردارنده ویژگیهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و صنایع مختلف آن شهر است که در زمینههای مختلف ازجمله گردشگری و کسبوکار کاربرد دارد.
وی با اشاره به تصویب اساسنامه برند جامع اصفهان، افزود: وجهتسمیه، رنگ، شکل و لغات بهکار رفته در این برند که مفاهیم خاص خود را دارد، نهایی شده است.
استاندار اصفهان یادآوری کرد: همانطور که جمله "اصفهان نصف جهان" در اذهان عموم جا افتاده است باید تلاش شود تا کارکرد اثرگذار این نماد جدید نیز برای مردم مشخص و روشن شود.
تشکیل دبیرخانه برند بینالمللی اصفهان
سید عبدالوهاب سهلآبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تشکیل دبیرخانه برند اصفهان را گامی موثر برای معرفی و تبیین آن در فضای بینالمللی دانست و گفت: برند بینالمللی اصفهان میتواند زمینه جذب گردشگران خارجی، سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی را فراهم سازد.
وی تصریح کرد: صنعت گردشگری امروز یکی از جذابترین حوزههای سرمایهگذاری است که با معرفی ویژگیهای برتر اصفهان میتواند علاوه برجذب گردشگر، سرمایهگذاران خارجی را نیز جذب کند.
سهلآبادی خواستار ثبت این برند در نهادهای قانونی داخلی و خارجی با هدف حفظ حقوق مالکیت معنوی آن برای اصفهان شد.
فونت شهری طراحی شود
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و تأثیر برند اصفهان در بخشهای مختلف از جمله کسبوکار، گردشگری و شهری گفت: تعریف "فونت شهری" نیز میتواند در کنار برند اصفهان، مکملی برای هویت این شهر باشد.
وی اظهار داشت: فونت شهری، هویت نوشتاری برای استفاده در تابلوها و المانهای تبلیغاتی شهر است.
محمدرضا رجالی رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از جمعآوری داستانها و قصههای مرتبط به اصفهان خبر داد و گفت: تاکنون 90 داستان مرتبط به آثار تاریخی، فرهنگ و آداب اصفهان بهصورت تصویری جمعآوریشده است.
وی از مذاکره با دو شرکت روابط عمومی بینالمللی در حوزه گردشگری با هدف معرفی اصفهان در بازارهای هدف خبر داد و گفت: پس از رونمایی رسمی از برند اصفهان قرارداد با یکی از این شرکتها بسته خواهد شد.
نظر شما